Sute de mii de români și-au renovat locuințele în timpul pandemiei

Gabriel Alexandrescu
23.06.2020
Sute de mii de români și-au renovat locuințele în timpul pandemiei

Sute de mii de români nu au stat degeaba acasă și au ales să-și renoveze locuințele în timpul perioadei de pandemie. Ce activități au făcut? Principalele activități au fost zugrăvitul, schimbarea obiectelor sanitare, a parchetului, a centralei termice sau a caloriferelor.

Un studiu Frames arată că cele două luni și jumătate de stat acasă au accentuat renovările locuințelor românilor. După ce, în ultimii ani, românii au fost interesați, în primul rând, de electrocasnice și electronice (televizoare, frigidere, aparate de aer condiționat și alte aparate), dovadă boom-ul semnificativ din piața de profil, pentru mulți dintre români, următorul pas îl reprezintă refacerea condițiilor de locuire, mai ales că pandemia de coronavirus a ridicat mai mult ca oricând problema igienei locuințelor.

Românii s-au pus pe renovat

“Stând mai mult acasă, românii s-au lovit, mai mult ca oricând, de problema condițiilor de locuire, indiferent că locuiesc într-un apartament sau stau la casă și au grădină. De la funcționarea deficitară a instalațiilor sanitare la problemele cu gresia și faianța, electrocasnicele vechi sau mobila degradată, pe mulți dintre români această perioadă de izolare forțată la domiciliu i-a determinat să treacă la investițiile amânate în trecut”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

“Un var lavabil nou, în culori tot mai variate, igienic și rezistent, ori un tapet pe măsură, un parchet mai trainic, de calitate, o centrală
termică mai performantă, o cabină de duș modernă, un lavoar nou sau o cadă de baie – sunt principalele repere ale reamenajării locuinței în
această perioadă. După ce, în anii dinainte de criză, și mai ales în condițiile veniturilor scăzute, mulți dintre români și-au amenajat locuințele cu bani puțini, în 2020 miza se pune pe calitate și mai puțin pe preț”, arată analiza Frames, realizată pe baza unui studiu realizat pentru o firmă de profil.

“În condițiile în care mall-urile, magazinele din zona de fashion au fost închise în această perioadă, românii s-au îndreptat spre supermarketuri și magazinele de bricolaj & electro-retail, iar rezultatele s-au văzut în creșterea semnificativă a vânzărilor. Estimările Frames indică o creștere a vânzărilor, la nivelul întregii piețe, de peste 25% față de perioada similară din anul trecut. Au existat rețele ale căror performanțe au depășit acest nivel”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Potrivit datelor Frames, afacerile companiilor care activează în comerțul cu ridicata și amănuntul al materialelor pentru construcții, echipamentelor sanitare și de încălzire (COD CAEN 4673 și 4752) ar putea atinge, în 2020, nivelul de 35 de miliarde de lei, cu peste 20 de miliarde de lei mai mult decât în 2010. Peste 57.000 de angajați lucrează, în prezent, în acest domeniu în România.