Probleme mari în magazinele Lidl din România. Cum erau păcăliți clienții?

Sorin Ionescu
20.10.2023
Probleme mari în magazinele Lidl din România. Cum erau păcăliți clienții?

Lidl, unul dintre lanțurile de supermarketuri preferate de români, se confruntă cu probleme serioase în urma unor controale efectuate de Inspectoratul pentru Protecția Consumatorilor. Rezultatele vizitelor au arătat că în mai multe magazine Lidl din județul Covasna au avut loc practici comerciale incorecte și înșelătoare, ceea ce a dus la amendarea retailerului german.

Cum au fost afectați clienții?

Conform declarațiilor șefului de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Covasna, Mircea Diacon, inspectorii care au efectuat controalele au descoperit că anumite produse aflate în promoție aveau prețuri diferite față de cele afișate la casele de marcat. În urma acestor constatări, două magazine LIDL din județul Covasna au fost amendate, iar Mircea Diacon a oferit și exemple concrete ale diferențelor de preț observate în aceste magazine.

Astfel, deși prețul afișat pentru anumite produse era de 1,99 de lei, clienții care au ajuns la casele de marcat au fost neplăcut surprinși să constate că prețul de plată era de 2,99 de lei. Această diferență semnificativă între prețul afișat și cel real a generat nemulțumire și frustrare în rândul clienților.

“SC Lidl Discount SRL, magazinul din municipiul Târgu Secuiesc, judeţul Covasna, a fost sancţionat contravenţional cu amenda în sumă de 42.000 lei şi propunerea pentru emitere Decizie încetare a practicilor comerciale incorecte, întrucât în data de 3.10.2023, avea la comercializare Şuncă de porc “Moravia”, 100 grame, cu reducere de preţ 30%, preţ afişat pe produs 3,63 lei, iar la casa de marcat preţul era de 4,89 lei.

De asemenea, SC Lidl Discount SRL, magazinul din oraşul Covasna, judeţul Covasna, a fost sancţionat contravenţional cu amenda în sumă de 40.000 lei şi propunerea pentru emitere Decizie încetare a practicilor comerciale incorecte, întrucât în data de 5.10.2023 avea la comercializare Iaurt de băut 2% grăsime marca “Pilos”, 400 grame, cu reducere de preţ 26%, preţ afişat la raft 1,99 lei, iar la casa de marcat preţul era de 2,99 lei. Faptele sunt considerate practică comercială incorectă, respectiv practică comercială înşelătoare prin afişarea pe produs sau la raft a unui preţ mai mic decât cel real”, se arată pe pagina de Facebook Protecţia Consumatorului Covasna.

Amenzile aplicate de CJPC reprezintă un semnal clar că practicile comerciale incorecte nu sunt tolerate, indiferent de numele sau popularitatea unui lanț de magazine. Este important ca toți consumatorii să fie protejați și să aibă încredere în prețurile afișate la produsele pe care le achiziționează, iar acțiunile luate de autorități reflectă această preocupare pentru buna funcționare a pieței de retail.

Tags: