Mercedes-Benz a prezentat Mercedes-EQ, noul EQA

Gabriel Alexandrescu
20.01.2021
Mercedes-Benz a prezentat Mercedes-EQ, noul EQA

Noul EQA este un membru al familiei de autoturisme compacte Mercedes-Benz, fiind totodata inrudit cu GLA. Mercedes-Benz EQA dispune de toate caracteristicile aparte ale GLA-ului, imbinate cu un sistem de propulsie electric, eficient. EQA va fi lansat in versiunea EQA 250 (consum electric combinat: 15.2 – 16.1 kWh/100km; emisii CO2 combinate: 0g/km) cu 140 kW și o autonomie de 486 kilometri, conform NEDC. Incepand cu primavara anului 2021, SUV-ul electric va fi disponibil pe pietele din Europa.

: EQA reprezintă noul model entry-level din universul 100% electric al autoturismelor Mercedes-EQ. Designul electro-estetic reprezintă filosofia de Lux Progresiv a brandului Mercedes-EQ. Sistemele inteligente de asistență, precum strategia eficientă, anticipatorie de operare oferă șoferului sprijin în mai multe privinte, precum evitarea accidentelor. Mai mult, autoturismul dispune de funcții Mercedes-Benz excepționale, precum ENERGIZING Comfort sau MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Noul EQA este un membru al familiei de autoturisme compacte Mercedes-Benz, fiind totodată înrudit cu GLA. EQA dispune de toate caracteristicile aparte ale GLA-ului, îmbinate cu un sistem de propulsie electric, eficient. Noul EQA este construit în Rastatt (Germania) și Beijing (China). Sistemele de baterii pentru EQA sunt furnizate de uzina Accumotive din Kamenz, subsidiară Meredes-Benz. Uzina de baterii din Jawor, Polonia, este pregătită pentru producerea de baterii pentru modelele compacte Mercedes-EQ. Începând cu primăvara anului 2021, SUV-ul electric va fi disponibil pe piețele din Europa.

„Mercedes-EQ plănuiește să conducă topul sistemelor de propulsie electrică și software. În acest sens, am conturat niște obictive ambițioase în ce privește dezvoltarea de produs și am decis să progresăm cu introducerea accelerată pe piață a noilor tehnologii. Noul EQA ne permite să prezentăm modul în care ne imaginam mobilitatea electrică, conturată în funcție de nevoile utilizatorilor. Vom include o întreagă familie de modele EQA, cu putere care variază de la 140 la mai mult de 200kW, cu, sau fără tracțiune integrală. Iar pentru cei pentru care autonomia reprezintă un aspect foarte important, portofoliul nostru va include în curând o versiune specială a EQA, cu o autonomie de peste 500km, conform WLTP[1].  EQA dovedește că folosind o arhitectură testată, poți obține un compromis excelent între performanță, costuri și timpi de lansare pe piață.”, a declarat Markus Schäfer, Membru al Consiliului de Management Daimler AG și Mercedes-Benz AG, responsabil pentru Cercetare în cadrul Grupului Daimler și COO al Mercedes-Benz Cars.

EQA va fi lansat in versiunea EQA 250 (consum electric combinat: 15.2 – 16.1 kWh/100km; emisii CO2 combinate: 0g/km)[2] cu 140 kW și o autonomie de 486 kilometri, conform NEDC. Bateria lithium-ion cu două nivele, element structural amplasat sub caroserie, are un conținut energetic de 66.5 kWh. Pentru a respecta standardele înalte de confort cu privire la zgomot și vibrații, emblematice pentru brand, au fost luate mai multe măsuri complexe pentru a izola sistemul de propulsie electrică de caroserie și șasiu, dar și măsuri de amortizare pentru un efect îmbunătățit..

„Design-ul progresiv si operarea intuitivă sunt două dintre punctele forte ale EQA-ului. Prin acest model le oferim pentru prima oară clienților un model Mercedes complet electric în segmentul compact, cu o autonomie extinsă, care asigură rentabilitatea acestuia în ce privește uzul cotidian. Astfel, noul EQA este un model important în parcursul nostru către electrificarea tuturor segmentelor.”, a menționat Britta Seeger, Membru al Consiliului de Management al Daimler AG și Mercedes-Benz AG, reponsabilă pentru Marketing și Vânzări în cadrul Mercedes-Benz Cars.

„Datorită MBUX, autoturismele noastre au devenit sisteme de asistență mobile. Cu EQA mergem chiar mai departe: funcții inteligente de suport precum Navigarea cu Electric Intelligence sunt integrate în MBUX, fiind astfel și mai ușor de folosit. Mai mult, EQA demonstrează că am reușit să îmbinăm un sistem sustenabil de propulsie electrică vârf de gamă cu valorile de bază ale Mercedes-Benz cu privire la siguranță.”, a subliniat Sajjad Khan, Membru al Consiliului de Management al Mercedes-Benz AG, CASE.

Electro-estetica design-ului subliniază Luxul Progresiv

EQA dispune de o grilă a radiatorului integrată într-un panou negru cu o stea centrată, elemente specifice Mercedes-EQ. Un alt element din universul Mercedes-EQ îl reprezintă benzile luminoase marcante din față și spate. O bandă orizontală din fibră optică conectează luminile de zi și farurile full-LED, asigurând astfel un nivel ridicat de recognoscibilitate, atât ziua cât și noaptea. Interiorul farurilor se bucură de un nivel înalt de calitate, precizie și atenție la detalii: accente albastre în interiorul faturilor consolidează semnnătura luminoasă a Mercedes-EQ. Farurile LED din spate se îmbină perfect cu banza luminoasă LED, accentuând astfel impresia de amploare în partea din spate a EQA-ului. De asemenea, plăcuța de înmatriculare a fost mutată pe bara de protecție. Acest model dispune exclusiv de jante dintr-un aliaj ușor, cu un design bi sau tricolor, de până la 20 de inch, cu accente decorative rose-gold sau albastre.

„Lux progresiv în cea mai sportivă formă a sa. Un SUV complet electric creat pentru mobilitatea sustenabilă a viitorului, in forma compactă a modernului EQA. Dimensiunile perfecte ale exteriorului și un interior spectaculos setează noi standarde.”, a declarat Gorden Wagener, Chief Design Officer în cadrul Daimler AG.

În funcție de pachetul de echipare și design, un alt indiciu al caracterului electric din interiorul EQA-ului sunt elementele decorative iluminate din spate – o premieră pentru Mercedes-Benz, și cele rosé gold de pe gurile de ventilație, scaune și de pe cheia autovehiculului. Modelul special Edition 1 dispune de scaune din piele perforată, prin care poate fi observat un material albastru, specific Mercedes-EQ. Instrumentarul de bord, cu ecranele specifice, dispune de aceeași schemă de culori, cu accente albastre și rosé gold.

Poziția scaunelor este înaltă, dreaptă, specifică unui SUV – intrarea și iesirea din autovehicul fiind așadar confortabile, fiind totodată perfectă din punct de vedere al vizibilității panoramice. Valoarea utilității a fost unul din aspectele principale luate în considerare în etapa de dezvoltare.

Eficiența reprezintă un factor cheie

Rezistența redusă la vânt se traduce în eficiență ridicată– un aspect important pentru autovehiculele electrice. EQA este primul model Mercedes-EQ a cărui dezvoltare aerodinamică a fost realizată în totalitate digital. Măsurătorile rezultate în urma tunelului aerodinamic au generat un coeficient de rezistență de 0.28, confirmând așasadar calitatea înaltă a simulărilor numerice. Partea frontală măsoară 2,47m. Printre cele mai importate măsuri aerodinamice adoptate se numără sistemul de aer condiționat complet etanș din secțiunea superioară, scuturile față-spate eficiente din punct de vedere aerodinamic, caroseria uniformă, capsulată, jante optimizate Aero, și spoilere față spate adaptate special.

Pompa standard de căldură face parte dintr-un sistem complex de control termic. Cu numeroase detalii inovatoare, precum recircularea căldurii reziduale din sistemul de propulsie electric, sistemul este configurat pentru eficiență excepțională și autonomie maximă. De asemenea, este posibilă setarea anticipată a climei din interiorul EQA-ului, cu ajutorul MBUX sau al aplicației Mercedes me.

Detaliile WLTP se bazează pe valorile de consum și CO2 valabile pentru piața din Germania așadar sunt considerate informații orientative. În funcție de echiparea aleasă, autovehiculul se poate încadra la „Valori minime CO2/Consum” sau „Valori Maxime CO2/Consum. O valoare mai mare poate fi aplicată pentru a calcula taxa pe autovehicule. Valorile specificate au fost obținute conform metodei de măsurare în vigoare. Acestea sunt „valorile WLTP CO2” conform Art. 2 nr. 3 din Reglementările Implementate (EU) 2017/1153. Valorile de consum au fost calculate având în vedere aceste cifre.

Consumul electric si autonomia au fost determinate în baza Reglementărilor Comisiei (EC) 692/2008. Consumul de putere depinde de configurația autovehiculului. Mai multe informații cu privire la consumul official și emisiile de CO2 oficiale pot fi găsite în “Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” – Informații privind consumul de carburant și emisiile de CO2 ale autoturismelor noi.

Valoarea WLTP este de 426 de kilometri.

Tags: